Monday 26 November 2012

Kafirkah Aku?


Nama sebenar Zainon bin Ismail. Berhenti sebagai guru semata – mata untuk membantu perjuangan Pas. Pernah berjuang bersama dengan Mujahidin di bumi Afghanistan sekitar tahun 1988. Merupakan ahli Pas seumur hidup dan pernah menjadi exco Dewan Pemuda Pas Negeri Kedah dari 1991 hingga 1997. 

Sangat taksub dengan Amanat Hj Hadi hingga sanggup kafirkan saudara kandung. Tahun 2001 hingga 2006 di tahan bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) atas tuduhan mengetuai Kumpulan Mujahidin Malaysia (KMM). 

Pengalaman sebagai bekas wartawan Harakah, banyak menulis buku – buku politik. Bukunya bertajuk Air Mata Di Bumi Memali keluaran November 2010, menimbulkan kontroversi hingga diharamkan jualan kepada ahli Pas. 

Beliau terpaksa membuat repot polis kerana diugut sebab mendedahkan isu penyelewengan Tabung Mangsa Memali. Iaitu tabung yang ditubuhkan oleh Pas untuk membantu anak yatim dan balu mensa Memali. Buku Kafirkah AKu? Ini adalah buku ke 20 beliau yang dijangka akan mengundang satu lagi kontroversi di kalangan pimpinan dan ahli Pas. 

2 comments:

  1. assalamualaikum tuan..bagaimana saya dapat membeli buku-buku tulisan tuan.mohon jawapan.email ke ggrongak@gmail.com.sekian wassalam..

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum... sya berminat dgn buku airmata memali n kafir kh aku ttp x dpt nk mencari d mna ada mna boleh mndapatkn buku x2 tersebut... mohon bntuan untuk mndapatkn buku x2 tersebut.. sekian..

    ReplyDelete